ReWork - nowe spojrzenie na biznes. Notatki z książki - Smartly Designed
15557
post-template-default,single,single-post,postid-15557,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-2.8.8,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,columns-3,qode-product-single-tabs-on-bottom,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-27.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive

ReWork – nowe spojrzenie na biznes. Notatki z książki

Biznesowe notatki  ·  2 stycznia 2017

Rework – notatki z książki

Czy można prowadzić swój biznes inaczej? Można! A nawet należy, bo inność jest w obecnych czasach towarem rzadkim i niezwykle pożądanym. O tym właśnie jest ta książka…

Jest to książka, którą czyta się szybko i przyjemnie. Krótkie, 1-2-stronicowe rozdziały napisane są lekkim językiem lecz konkretne. Do większości rozdziałów dołączone są wymowne ilustracje. Nie ze wszystkimi stwierdzeniami autorów się zgadzam (np. że nie warto niczego planować), ale książka ta pozwoliła mi spojrzeć na wiele rzeczy z innej perspektywy, nazwać po imieniu strategie, z których już korzystałam czy chociażby potwierdzić słuszność moich wcześniejszych, intuicyjnych wyborów.

Rzeczy i stwierdzenia, które spodobały mi się najbardziej, i które chciałabym wykorzystać w swojej pracy i prowadzeniu biznesu zapisuję zawsze na kartkach lub w notatniku. Tym razem postanowiłam zrobić to w bardziej trwałej i ogólnodostępnej formie – czyli tutaj na moim blogu. Mam nadzieję, że pozwoli mi to nie zapodziać ich pomiędzy innymi ważnymi dokumentami oraz sprawi, że będę do nich częściej zaglądać. Może również Wam się przydadzą…

Dobrze jest mieć mniej

Ograniczenia… chyba nikt ich nie lubi. A jednak okazuje się, że ograniczenia dobrze wpływają na naszą pracę, dzięki temu, że włączają naszą kreatywność. Dlatego zacznij doceniać własne ograniczenia i naucz się je wykorzystywać.

Zacznij od epicentrum

Chcemy, aby nasze produkty były dopracowane w każdym szczególe, przez co wiecznie odkładamy moment wypuszczenia ich na rynek. Zamiast dążenia do pełni i ideału zacznij od tego co jest w Twoim biznesie najważniejsze. Znajdź fundament i dopracuj go! Wypuść produkt na rynek a potem rozbudowuj i dopracowuj szczegóły. Wykorzystuj przy tym opinie użytkowników.

Pobij konkurencję w dzieleniu się wiedzą

O dzieleniu się wiedzą Twoja konkurencja prawdopodobnie w ogóle nie myśli. Dlatego możesz ich w tym łatwo prześcignąć. Poprzez dzielenie się wiedzą tworzysz nowy rodzaj relacji z odbiorcą, której podstawą jest szacunek i zaufanie.

Nikt nie lubi sztucznych kwiatów. Ludzie bardzo cenią sobie autentyczność, oryginalność, wyjątkowość. Niedoskonałość jest piękna!

Naśladuj dealerów narkotykowych

Stwórz produkt, który będzie tak dobry, że aż uzależniający. Chodzi o to, żeby wywrzeć nieodpartą chęć zakupu. Dlatego przygotuj próbną porcję tego co oferujesz, np. wersję próbną, demo, początek projektu, makietę, case study.

Nauka na błędach jest przereklamowana

Okazuje się, że osoby, którym nie wyszło w biznesie mają takie same szanse na sukces w kolejnym swoim przedsięwzięciu co ludzie, którzy zakładają swoją pierwszą firmę – 23% szansy!!! Natomiast osobom, którym do tej pory dobrze szło w biznesie mają 34% szansy na kolejny sukces. Wynika z tego, że tylko odniesienie sukcesu jest doświadczeniem, które nas czegoś uczy.

Nie zwlekaj, lecz podejmuj decyzje i idź dalej. Decyzja to krok naprzód. Potem będzie czas na ulepszanie.

Biznes buduj na tym co niezmienne

Znajdź w swoim biznesie takie punkty, których ludzie zawsze będą szukać. Moda przemija a szybkość, prostota, łatwość użytkowania czy czytelność zawsze będą cenione przez użytkowników. Tak samo jak solidność, dostępność i praktyczność, darmowa wysyłka, możliwość zwrotu czy duży wybór.

Pokaż im kulisy

Ludzie są ciekawi co dzieje się za zamkniętymi drzwiami Twojej firmy lub jak powstaje Twój produkt. Pokazując im kulisy stajesz się bliższy. Przestają patrzeć na Ciebie nie jak na anonimową osobę. Doceniają Twoje starania.

Gromadź wokół siebie odbiorców

Klientów zamieniaj w fanów, a fanów w odbiorców. Aby dotrzeć do klientów trzeba wydać duże pieniądze na reklamę. Odbiorcy natomiast to otwarta grupa klientów, którzy sami sprawdzają co się u Ciebie dzieje. Przyciągnij ich ciekawą ofertą, interesującymi treściami na blogu, czymś co będzie dla nich użyteczne.

Rozwiąż realny problem!

Fundamentem najlepszych biznesów są produkty lub usługi powstałe przez rozwiązywanie własnych problemów. Przygotowując produkt lub usługę która ma rozwiązywać bezpośrednio Twoje problemy, będziesz podejmować bardziej trafne decyzje, ponieważ dokładnie wiesz jakie są Twoje potrzeby i czego oczekujesz. Rób coś, co będzie ważne i pomocne dla innych!

Rezygnuj z tego co niepotrzebne. Selekcjonuj wyroby. Upraszczaj. Usprawniaj.

Sprzedawaj efekty uboczne pracy

W każdym biznesie znajdą się efekty uboczne pracy. Może to być wiedza oraz doświadczenie, na podstawie których wydasz poradnik w formie pdf, zorganizujesz warsztaty, napiszesz książkę, poprowadzisz blog. Może to być również proces produkcji. Może warto pokazać na krótkim filmie jak pracuje Twoja firma od kuchni (backstage).

Bądź jak szef kuchni

Którzy kucharze są najbardziej znani na świecie? Ci którzy dzielą się swoją wiedzą oraz przepisami! Jeżeli stworzysz produkt, który jest jedyny w swoim rodzaju, w który wkładasz całe swoje serce, wtedy nie da się go skopiować! Charakter twojej firmy / produktu zależy od Ciebie.

Są takie dwie rzeczy po lekturze tej książki, które mi się szczególnie spodobały i myślę że jeszcze na długo zostaną w mojej pamięci. Pierwsze to stwierdzenie, że każda praca wytwarza efekty uboczne, które można sprzedawać. Robiłam to już wcześniej, nic odkrywczego, ale samo nazewnictwo szczególnie mi się spodobało – efekty uboczne.

Druga rzecz to cały rozdział na temat tego, że powinniśmy być jak dealerzy narkotykowi. I w tym też nie ma nic odkrywczego, tyle że ja nigdy wcześniej nie zastanawiałam się nad oferowaniem próbek akurat mojej pracy moim potencjalnym klientom. Eureka!

No Comments

Post A Comment