Profesjonalny
Twoja książka jest gotowa, ale potrzebuje
jeszcze odpowiedniej oprawy graficznej?
To jesteś w dobrym miejscu!
Jeśli pragniesz, aby Twoja książka zachwyciła nie tylko treścią, ale także formą, zapraszam do współpracy!
Razem stworzymy dzieło, które oczaruje
Twoich czytelników i da Ci satysfakcję
z idealnej publikacji.
Moje portfolio
„Polecam serdecznie współpracę z Wiktorią. Podjęła się i zrealizowała bardzo nietypowy projekt, który przed nią postawiłyśmy. Doceniam jej pracowitość, kreatywność i dużą otwartość na nasze propozycje i wprowadzanie zmian. Można polegać na proponowanych przez nią terminach realizacji, a szybka i sprawna komunikacja znacznie ułatwia współpracę.”
Zuzia / Szpinak Robi Ble
„Wiktoria zachwyca mnie swoją kreatywnością, profesjonalizmem oraz miłą atmosferą podczas konsultacji – czuję się jakbym rozmawiała z fajną koleżanką, która chce mi pomóc wznieść wizerunek mojej firmy na wyższy poziom. Ta współpraca kojarzy mi się z rzetelnością i niekończącymi się pokładami życzliwych podpowiedzi.”
Agnieszka Iwanicka / Pani z Klasą
„W zasadzie na każdym etapie: od przygotowania i briefu, poprzez wstępny projekt po szczegółową realizację to, co proponowała Wiktoria było po prostu powyżej oczekiwań!”
Ula Chincz / Pedantula
„Serdecznie polecam współpracę z Wiktorią! To osoba niezwykle utalentowana, otwarta na sugestie i zawsze profesjonalna. Wykonała dla mnie już wiele projektów, za każdym razem z ogromnym zaangażowaniem i uwagą na szczegóły. Z pokorą i cierpliwością przyjmuje wszystkie moje uwagi, zawsze dążąc do perfekcyjnego efektu. Współpraca z nią to czysta przyjemność!”
Ketowariatka
Sprzedaż własnych produktów w internecie jest dla twórców wciąż niezwykle opłacalna. Dane z ankiety przeprowadzonej przez Imker (na 177 polskich twórcach) pokazują, że własna książka – papierowa lub e-book – jest dziś najbardziej dochodowym „produktem twórcy”:
73 % autorów sprzedających książki zarabia ponad 10 tys. zł miesięcznie, a 19 % przekracza 50 tys. zł.
Przy tak wysokich przychodach kluczowe są wysokie marże: platformy self-publishingowe wypłacają 50 % ceny netto (Empik, Ebookpoint) lub nawet 70 % ceny detalicznej (Google Play Books, Amazon KDP), podczas gdy w modelu tradycyjnym autor dostaje średnio 5–15 % ceny okładkowej. Więcej danych znajdziecie w Raporcie Kondycja Polskiego Sektora Książkowego.
Wniosek jest jasny: przy dobrym produkcie i profesjonalnym składzie tekstu autor zatrzymuje większość ceny sprzedaży, a samodzielne wydanie staje się realnym źródłem pięciocyfrowych, a nawet sześciocyfrowych miesięcznych przychodów.
Czy może warto zrobić go samemu?
Jeżeli Twoja książka ma być wizytówką marki i realnym źródłem przychodu, profesjonalny skład tekstu niemal zawsze okazuje się lepszą inwestycją niż samodzielna zabawa w Canvie.
Badania pokazują, że aż 79 % czytelników podejmuje decyzję o zakupie na podstawie okładki i sposobu prezentacji treści Spines.
Istnieją również badania Baymard Institute udowadniające, że poprawnie sformatowany blok tekstu może znacząco zmniejszać zmęczenie wzroku i przyspieszać lekturę.
A więc profesjonalny skład to inwestycja w czytelność, efekt wow i Twój dobry wizerunek.
Samodzielne projektowanie książki może się sprawdzić przy bardzo prostych, niezobowiązujących publikacjach lub gdy masz czas i umiejętności graficzne.
Chętnie omówimy Twoje pomysły przy wirtualnej kawie i zamienimy je w pięknie zaprojektowaną, gotową do druku lub dystrybucji cyfrowej publikację. Napisz lub zadzwoń – porozmawiajmy o terminach, budżecie i najlepszym wariancie składu dla Twojej książki.
Zacznijmy od podstaw. Skład książki (czyli fachowo skład tekstu, łamanie tekstu lub skład DTP ) to ułożenie tekstu i wszystkich elementów graficznych na stronie w taki sposób, aby tworzyły spójną, estetyczną i łatwą do czytania całość. Chodzi nie tylko o „wpuszczenie tekstu w kolumny”, lecz o świadome projektowanie typografii i układu strony tak, by:
Profesjonalny skład książki łączy:
Efekt? Komfortowa lektura i poczucie, że cała publikacja została przygotowana z troską zarówno o funkcjonalność, jak i o wrażenia estetyczne.
Innymi słowy — projektowanie książki to nie tylko wlewanie tekstu w kolumny, ale sztuka nadawania treściom formy, która podnosi ich wartość i zachęca do czytania od pierwszej do ostatniej strony.
Więcej informacji na temat tego na czym polega dobry i funkcjonalny skład tekstu oraz łamanie tekstu pisałam też na moim blogu.
Każda publikacja ma własny rytm i charakter, dlatego projektowanie książki zaczynamy od uważnego wsłuchania się w Twoją historię. Zanim otworzę program graficzny, muszę zrozumieć, do kogo mówisz i jakie emocje ma wywołać gotowy projekt książki.
Pracujemy tak, abyś na każdym kroku wiedział/a, co się dzieje z Twoją książką i mógł/mogła mieć realny wpływ na efekt końcowy. Dzięki temu finalny projekt książki jest spójny z Twoimi oczekiwaniami, a cały proces jest bezstresowy.
Rozmawiamy i wspólnie ustalamy jak ma wyglądać projekt.
Przygotowuję stronę próbną, którą następnie omawiamy i nanosimy ewentualne poprawki.
Ustalamy szczegóły harmonogramu działań, w tym terminy dostarczenia poszczególnych etapów projektu.
Gdy masz już gotową finalną wersję tekstu przesyłasz go do mnie do składu. Dzięki temu, że mamy już gotowy projekt mogę od razu przystąpić do składu książki.
Po składzie pierwszego rozdziału (lub znaczącego fragmentu) przesyłam go do Ciebie do sprawdzenia i akceptacji.
Teraz zaczynamy pracę na składem wszystkich stron.
Po przygotowaniu całego składu następuje czas na poprawki. W ramach projektu przysługują Ci dwie tury bezpłatnych poprawek.
Po zaakceptowaniu wprowadzonych poprawek przygotowuję finalną wersję projektu i przekazuję Ci gotowe pliki.
W większości przypadków rozliczam się w formie ustalonej stawki za jedną gotową stronę publikacji. Im większa jest Twoja publikacja tym stawka jest mniejsza. Cena zależy również od poziomu skomplikowania projektu.
W cenie zawsze zawieramy dwie rundy poprawek oraz finalne pliki druk/e-book. Jeśli masz nietypowy projekt lub wymagania — powiedz nam, a przygotujemy propozycję dopasowaną do Twoich potrzeb.
W przypadku dodatkowych poprawek lub niestandardowych prac rozliczam się stawką godzinową: 150 zł netto za 1 h mojej pracy.
Na koniec pracy wystawiam fakturę VAT 23%.
Szukasz czegoś niskobudżetowego – daj nam znać a zaproponuję alternatywną wersję, która będzie wymagać mniej nakładu pracy.
Czas w dużej mierze zależy od liczby stron i ilości elementów, ale można założyć, że na sam skład:
Do czasu realizacji trzeba też zawsze doliczyć czas na poprawki. Im więcej osób współpracuje nad projektem tym ciężej jest wszystko zgrać i czas bardziej się wydłuża.
Dobry skład książki to połączenie doświadczenia w projektowaniu i mocy i możliwości jakie dają odpowiednie narzędzia. Dlatego pracujemy korzystamy z najlepszych narzędzi, które pozwalają nam zachować pełną kontrolę nad tekstem – od precyzyjnego łamania wierszy aż po perfekcyjny PDF do drukarni.
Dodatkowe programy i zasoby, z których korzystam:
Cena zależy od ilości stron do zaprojektowania oraz od poziomu skomplikowania projektu i liczby elementów.
Powyżej znajdziesz orientacyjne widełki cenowe. Ale trzeba pamiętać, że każdy projekt wyceniany jest indywidualnie.
W wycenę wliczamy dwie tury poprawek.
W większości przypadków dodatkowe materiały graficzne są już uwzględnione w cenę składu – chyba że są to niestandardowe materiały lub jest ich bardzo dużo.
Dodatkowo trzeba również uwzględnić czas na zgłoszenie i wprowadzenie poprawek.
To zależy od tego jak umówimy się na początku projektu. Do wyboru masz parę opcji :
Nie udostępniam plików produkcyjnych InDesign.
Tak, jeżeli wybrałaś/łeś opcję składu w Canva. Dostajesz wtedy całkowity dostęp do pliku i możesz wprowadzać każdy rodzaj zmian.
Natomiast nie ma takiej możliwości w przypadku projektów wykonanych w InDesign. Nie udostępniam plików produkcyjnych InDesign.
Standardowo przysługują Ci dwie tury poprawek do finalnego składu:
Dodatkowe korekty realizujemy w stawce 150 zł netto / h – zawsze najpierw podajemy szacunkowy czas.
Pracujemy głównie w Adobe InDesign (pełna kontrola typografii) i Canva Pro (łatwa edycja przez klienta). Grafiki obrabiamy w Illustratorze i Photoshopie.
Wybór narzędzia nie zmienia ceny – kluczowa jest złożoność projektu.
Przed rozpoczęciem projektu umawiamy się na rozmowę, w której definiujemy założenia i kierunek działań.
Do strony próbnej potrzebuję fragmentu tekstu (nie musi być to finalna wersja tekstu) i zdjęcia lub grafiki, jeżeli takimi dysponujesz.
Na tej podstawie mogę przygotować stronę próbną.