E-book · 29 maja 2020
E-book · 29 maja 2020
Na początku przygotowałam dla Olgi próbne strony z motywem kartki w kratkę z zeszytu szkolnego i małymi, ręcznie rysowanymi ikonkami. Pomysł od razu jej się spodobał. Dobrałyśmy sobie jeszcze tylko odpowiednią wielkość fontu i interlinię, tak, aby całość nie przekroczyła założonego budżetu i czekałam już tylko na dostarczenie gotowego copy.
Gdy cały tekst był już gotowy i przeszedł pierwszą korektę, u najlepszej korektorki – Sylwii Chojeckiej (Od słowa do), miałam już wszystko przygotowane i na spokojnie mogłam zacząć skład e-booka.
Skład publikacji przy tak ozdobnych projektach polega nie tylko na ułożeniu tekstu, ale bardzo często, tak jak w tym przypadku, dzieleniu go na krótsze akapity, wyróżnianiu najważniejszych elementów za pomocą pogrubienia lub wyróżnienia tekstu.
Wymaga to ode mnie uważnego przeczytania i zinterpretowania całego tekstu. Wszystko po to, żeby zaprojektować tekst, który nie tylko ładnie wygląda, ale również łatwo i przyjemnie się go czyta.
Gdy e-book był już gotowy, przesłałam go z powrotem do autorki i korektorki, do ponownego sprawdzenia. Po paru dniach dostałam plik z powrotem z naniesionymi uwagami. W tym momencie byłyśmy już prawie na finiszu, dlatego te ostatnie korekty wprowadzałam od ręki. Potem została już tylko rewizja (którą przeprowadza korektorka), czyli sprawdzenie, czy dobrze wprowadziłam wszystkie poprawki. Ostatnie uwagi wprowadziłam w ciągu paru godzin. Bardzo pomocne były to, że z Sylwią i Olgą byłyśmy w stałym kontakcie, więc na bieżąco mogłyśmy zadawać pytania w przypadku niepewności.
Skład i korekta całego e-booka zajęły 19 dni.
7 maja dostałam gotowe copy, na ten moment miałyśmy już zaakceptowany cały układ, motywy i kolorystykę.
16 maja miałam już przygotowaną pierwszą wersję całego e-booka (95 stron).
21 maja dostałam od Sylwii pierwszą korektę.
26 maja miałyśmy już finalną wersję po wszystkich korektach i poprawkach.
W międzyczasie na bieżąco przygotowywałam dla Olgi spójne grafiki na landing page promujący e-booka oraz grafiki do social mediów i reklamy.